• Start
  • Poczekalnia
  • Komentarze

271

Drukowany tłok do silnika

Porsche testuje druk 3D do produkcji tłoków. Dzięki tej metodzie tłok jest o 10% lżejszy i posiada wewnątrz kanał chłodzący.

  • 0

Tutaj drukują więcej niż tłoki :)

najnowsze

1391970147 11.09.2020, 16:59:30
  • 0
jak tak patrze na ta technologie drukowania to sie zastanawiam czy da sie wydrukować w ten sposob pusta w srodku kulę tak aby nie było wewnątrz proszku
486401204 11.09.2020, 16:47:30
  • 0
Z tego co zrozumiałem to tłok jest drukowany z proszku aluminium. Czy aluminiowy tłok będzie wytrzymały?
Są tu jacyś eksperci?
3411854742 11.09.2020, 16:52:53
  • 0
@av18: Nie chce nic mówić ale większość silników już takie ma powiem więcej praktycznie każdy nowy samochód ma tłoki Alu lub jego stopu
552324022 11.09.2020, 16:33:23
  • 2
@Wonziu chyba kolejny poziom dla Ciebie w technologii druku 3D ( ͡° ͜ʖ ͡°)
2917417371 11.09.2020, 16:41:40
  • 3
@krissq2502: rozważam sprzedaż mieszkania i kupno drukarki DMLS ( ͡° ͜ʖ ͡°)
2712868043 11.09.2020, 15:22:02
  • 8
I po 30k kilometrów do wymiany bo się zagrzeje rozszerzy i stanie....
No ale kupując porshe chyba masz kase na wymiane ( ͡° ͜ʖ ͡°)
1644364896 11.09.2020, 15:49:38
  • 11
@ZenonZenonowski: Nie jesteś w stanie doprowadzić tłoka do takiej temperatury, żeby się na tyle rozszerzył by doszło do zatarcia w komorze cylindra. Nawet na testach silnikowych.
5507168 11.09.2020, 16:46:17
  • 1
@ZenonZenonowski: widzę mamy specjalistę
3411854742 11.09.2020, 16:50:00
  • 0
@mic_123: inaczej, nie jest w stanie tak rozgrzać tłoka nie rozgrzewając cylindra bo tłok wystarczy do 70 stopni i praktycznie staje ale cylinder reż się rozgrzewa
3818155110 11.09.2020, 15:00:03
  • 8
ale na studiach mechanicznych lepiej jest uczyć o tokarkach z lat 70 ubiegłego wieku, niż o rozwojowych technologiach
910259038 11.09.2020, 15:58:47
  • 3
@jr96: taki tlok trzeba z zewnatrz obrobic
2759159408 11.09.2020, 14:54:20
  • 9
SpaceX od dawna produkuje korpusy silników rakietowych drukowane metoda DMLS, więc Porsche nie jest tutaj takie znowu innowacyjne.
784338457 11.09.2020, 14:18:37
  • 2
czemu kanał chłodzenia wewnątrz tłoka jest uznawany za coś nowego?

btw toyota w swoich nowych silnikach robi laserowo napawane gniadza zaworów (i jestem w stanie w to całkowicie uwierzyć)
784338457 11.09.2020, 14:48:06
  • 0
fugg
* uwierzyć że jest to rzecz która odpowiada za "znaczne" zwiększenie sprawności
3960012726 11.09.2020, 15:03:05
  • 1
@xan-kreigor:

czemu kanał chłodzenia wewnątrz tłoka jest uznawany za coś nowego?


Bo najczęściej jeśli już to stosuje się natrysk oleju na denko tłoka.

Więc kanał chłodzenia wewnątrz tłoka to zdecydowanie jest coś nowego.

btw toyota w swoich nowych silnikach robi laserowo napawane gniadza zaworów (i jestem w stanie w to całkowicie uwierzyć)


A co to za problem napawać laserowo gniazdo zaworu? Może nie wiesz co to napawanie?
815796030 11.09.2020, 15:07:29
  • 2
@xan-kreigor: bo do tej pory nie było nic takiego? jedyne metody chłodzenia tłoka od dołu to dysze spryskujące denko lub sam wał korbowy rozchlapujący olej który odbierał ciepło.
Teraz poprzez dołożenie takiego kanału zaraz pod górą tłoka umożliwi lepsze odbieranie ciepła, co może zmniejszyć zużycie paliwa, które często jest wtryskiwane w nadmiarze aby chłodzić tłok i cylinder.
Druga sprawa to poprzez obniżenie tej temperatury tłoka dostajemy większe pole do popisu przy strojeniu
2764135778 11.09.2020, 14:08:42
  • 3
Gwarancja do bramy i się nie znamy.
743857926 11.09.2020, 14:07:05
  • 3
Wszedłem, żeby zobaczyć coś ciekawego o testach takiego tłoka, a widziałem jedynie wstrętnie natrętną reklamę...
2949014843 11.09.2020, 14:01:57
  • 10
Co do wytrzymałości to bym się nie obawiał, to nie pierwsza część drukowana do auta, u nas w robocie "drukujemy" dysze do form wtryskowych i ma to duże zastosowanie, na dodatek nie musi druk powstawiać od zera, np na dysze zaczyna nakładać warwsty już na wcześniej wytoczny pierścień z otworami, jednak taka zabawa sporo kosztuje bo sam proszek nie jest tani i jak widać trzeba odpowiednich warunków, a czasowo to zależy od
źródło: 1599825717DYGrXn6mP7ph5yaImbBad1
3520680303 11.09.2020, 14:19:15
  • 3
@tomen150: ale do prototypów zapewne sie opłaca, myślę ze raczej szybciej jest taki tłok wydrukować niż robić od podstawy narzędzia do maszyn w których taki tłok będzie może tylko kilka razy odlany.
2458049257 11.09.2020, 14:45:23
  • 0
@tomen150: W poprzedniej poprzedniej poprzedniej firmie w której pracowałem chcieli drukować elementy do turbin niskiego ciśnienia (do samolotów znaczy się). Nawet kilku pracowników było na szkoleniach w niemczech.
3821856611 11.09.2020, 14:47:45
  • 2
@tomen150 ile kosztuje 1 kg takiego proszku i ile można z niego wydrukować?
2808527151 11.09.2020, 13:58:34
  • 5
Niemcy upadły
1628446794 11.09.2020, 13:57:36
  • 6
Fak jeee biały człowiek technologia
1460471387 11.09.2020, 13:48:01
  • 13
Idioci, niech ktoś tma idzie i powie, że ICE już pozamiatane, tylko BEV się liczy

747164357 11.09.2020, 13:46:55
  • 8
i żywotności 20.000 km ( ͡º ͜ʖ͡º)
3629420246 11.09.2020, 14:07:08
  • 3
@Youn: Pod warunkiem wymiany oleju co tysiąc ( ͡° ͜ʖ ͡°)
1429782124 11.09.2020, 13:46:17
  • 13
A my planujemy nowe kopalnie węgla....
1760714923 11.09.2020, 14:00:46
  • 12
@DesBatory: A oni otwierają nowe elektrownie węglowe.
2820016559 11.09.2020, 16:13:08
  • 0
@CwanyWacek: sprawniejsze o 10 pkt proc. z potencjalem na przekroczenie 50% efektywnosci
1610469771 11.09.2020, 10:14:26
  • 27
tam musi byc chyba jakis argon albo cos, bo proszek aluminiowy+laser w powietrzu powinien chyba robic fajne fajerwerki.
743857926 11.09.2020, 14:05:13
  • 26
@DEATH_INTJ: dobrze prawisz, a minusują jak zwykle ci co "wiedzą lepiej". To się odbywa w "atmosferze ochronnej" i to nie tylko z powodu potencjalnych fajerwerków...
2759159408 11.09.2020, 14:50:57
  • 7
@DEATH_INTJ: Jeszcze do niedawna spiekanie metodą DMLS było możliwe tylko dla stopów tytanu i stali nierdzewnych. Właśnie z powodów o których piszesz.

Proszki ze stopów aluminium które nadają się do takiej produkcji to wynalazek ostatnich kilku lat. To są dość skomplikowane i drogie materiały.
2865358149 11.09.2020, 10:10:17
  • 18
Tłoki dla snobów i tłokofili.
1507396763 10.09.2020, 23:03:18
  • 104
10% lżejsze tłoki, które wymagają post-procesów, szkoda, że nie podali różnicy % w cenie
1493221087 10.09.2020, 23:21:02
  • 216
@Erk700: W tej klasy autach, cena nie jest priorytetem
995779011 11.09.2020, 07:46:34
  • 141
10% lżejsze tłoki, które wymagają post-procesów, szkoda, że nie podali różnicy % w cenie


@Erk700: A jaka technologia nie wymaga post-procesów? odlewanie? a może kucie? Przecież taki skomplikowany element jest zawsze produktem wieloetapowym.

A teraz zobacz sobie na 1:50, jaki inny proces pozwala zrobić wewnętrzny, kanał chłodzący w denku tłoka na obwodzie z wyjściami od spodu? Z jednego kawałka metalu?

Wada takich procesów to materiał - to jest spiek a nie struktura
53296368 11.09.2020, 09:58:52
  • 18
@kwanty: wosk tracony? w ursusie robili dość skomplikowane kanały w odlewie, zamiast wosku była forma z piasku, która odwzorowywała ich kształt. ale weź to potem wydłub z takiego tłoka...
537479284 10.09.2020, 22:23:29
  • 135
#!$%@? prawda, drukować to se mogą klocki LEGO a nie tłok który ma wytrzyma c pół mln km
1267539459 10.09.2020, 22:25:53
  • 102
@stoprocent: Może ma wytrzymać 3 lata lub 200 000km
537479284 10.09.2020, 22:49:56
  • 80
@WarszawskiSloik może to też mogę napisać że może i wytrzymać tysiąc lat,nie ma stopu o odpowiedniej twardości to #!$%@? może wytrzymać, ale jeśli lubisz bajki to czytaj te bzdury dalej
53296368 10.09.2020, 23:17:34
  • 66
@stoprocent: wyluzuj, druk to tak na prawdę nazwa marketingowa. ta technologia nie ma wiele wspólnego z drukiem. tu nanoszona jest warstwa sproszkowano aluminium, które jest roztapiane laserem w odpowiednich miejscach, reszta proszku wraca i może być użyta powtórnie. detale z takich proszków są podrukowane od lat, ale dotąd do tego potrzebna była forma i piec. dało by się i w ten sposób zrobić te tłoki, ale nie jest to takie proste jak

Głosy

  • Pokrywali (271)
  • Zakopali (4)

Zobacz także:

  • Ciekawe linki