Drukowany tłok do silnika
Porsche testuje druk 3D do produkcji tłoków. Dzięki tej metodzie tłok jest o 10% lżejszy i posiada wewnątrz kanał chłodzący.
Porsche testuje druk 3D do produkcji tłoków. Dzięki tej metodzie tłok jest o 10% lżejszy i posiada wewnątrz kanał chłodzący.
najnowsze
Są tu jacyś eksperci?
No ale kupując porshe chyba masz kase na wymiane ( ͡° ͜ʖ ͡°)
btw toyota w swoich nowych silnikach robi laserowo napawane gniadza zaworów (i jestem w stanie w to całkowicie uwierzyć)
* uwierzyć że jest to rzecz która odpowiada za "znaczne" zwiększenie sprawności
Bo najczęściej jeśli już to stosuje się natrysk oleju na denko tłoka.
Więc kanał chłodzenia wewnątrz tłoka to zdecydowanie jest coś nowego.
A co to za problem napawać laserowo gniazdo zaworu? Może nie wiesz co to napawanie?
Teraz poprzez dołożenie takiego kanału zaraz pod górą tłoka umożliwi lepsze odbieranie ciepła, co może zmniejszyć zużycie paliwa, które często jest wtryskiwane w nadmiarze aby chłodzić tłok i cylinder.
Druga sprawa to poprzez obniżenie tej temperatury tłoka dostajemy większe pole do popisu przy strojeniu
Proszki ze stopów aluminium które nadają się do takiej produkcji to wynalazek ostatnich kilku lat. To są dość skomplikowane i drogie materiały.
@Erk700: A jaka technologia nie wymaga post-procesów? odlewanie? a może kucie? Przecież taki skomplikowany element jest zawsze produktem wieloetapowym.
A teraz zobacz sobie na 1:50, jaki inny proces pozwala zrobić wewnętrzny, kanał chłodzący w denku tłoka na obwodzie z wyjściami od spodu? Z jednego kawałka metalu?
Wada takich procesów to materiał - to jest spiek a nie struktura